Ursula och lillesyrran

Idag var en mycket händelserik dag. Det var liksom mycket out of the ordinary som hände. Dessutom var det ljust och soligt idag vilket gjorde mig på ett fett bra humör! Sedan blev jag dock lite nere igen när jag skulle hem, för då blev det riktigt kallt och mörkt igen. Men overall, så tyckte jag om denna dagen. Framförallt för att jag kom närmare en vän till mig, som jag spenderade det mesta av denna dag med. Det blir väl så när man är med en person länge, man lär känna dom på ett djupare plan.

Tänkte prata lite om Ursula och lillesyrran. Alltså, jag hjälper inte till så mycket när det gäller bebisen. Är det taskigt av mig? Är det taskigt av mig att t.ex inte bära upp henne när hon gråter och att jag väntar på att Ursula ska sköta det. Det måste ju ändå vara ett jäkla jobb att ta hand ett spädbarn 24/7. Am I doing too little? Jag hjälper bara till när hon säger till mig, t.ex om hon ska fixa något i köket och hon ber mig hålla henne elr så, då gör jag det. Men det har aldrig hänt att jag själv erbjudit det frivilligt. 
Jag vet inte, det känns inte som att hon har något problem med det, för isåfall hade hon klagat på mig förlängesen. Så det känns som en stor lättnad, för jag är skitdålig med bebisar och jag kan tycka att det är lite läskigt ibland för att de är så ömma och fragile, och man vet ej vad de vill. Iallafall, när dom är spädbarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0