She's here <3

Jag har tänkt lite på det som hände i torsdags med pappa och jag tror att han någon vacker dag kommer bli nerslagen om han fortsätter som han gör. Vi hade tur att inte någon i pizzerian tog åt sig av pappas aggressiva blickar och kommentarer.

Syrran kom igår! Hon ger mig kraft och styrka. Hon gör mig glad och jag tappar liksom inte hoppet när hon är här. Jag känner mig trygg med henne, tryggare med henne än med Ursula och pappa.
Hon är som en riktigt vän, vi snackar om allt! Trots att det blir syskonbråk så tycker jag att hon ska stanna här :(!
Hon gick också igenom det jag går igenom nu. , Vid den tiden hade inte Ursula kommit än, men pappa var fortfarande densamma. Det har han alltid varit.

Det är så bra att hon kom nu, nu när jag känner att jag behöver henne som mest. Det är inte lätt för henne att pendla hit för ofta, det kostar en hel del.

Jag sa förut i bloggen att två av mina nära vänner skulle komma hem till mig. Igår kom dom. De skulle kolla på bebisen och sedan skulle vi också göra klart kollaget till min kompis som fyller 18.
Som tur så var pappa ej full, jag hade varnat honom innan. Han drack heller inte något när de var här, så det var tur att han lyssna på mig denna gång! Han kom hem runt åtta från jobbet så han hann inte bli full. Jag tror faktiskt ändå att han skulle druckit om han hade varit hemma hela dagen. Så tur att han jobbade.
Kollaget är nu klart och imorn ska vi ge det till henne. Det blev perfekt, bilder från precis alla våra tider tillsammans i grundskolan och högstadiet ändra fram tills nu. Hoppas hon blir glad!

I övrigt ska jag nog spendera lite mer tid med syrran innan hon åker på måndag morgon. Sedan blir det också plugg.

So long!

p.s som de som läser min blogg kanske vet så görs mina inlägg under kvällen och nästan aldrig på dan. det är då jag har som mest tid och det är då jag kan reflektera över dagen som gått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0