Pluggeriet

Ååh vill inte ens skriva om idag, blir bara så arg på mig själv. Jag tror att jag tappat min förmåga att kunna plugga ordentligt. Jag var så duktig förut, vad har hänt? :(

Jag fick iallafall mvg på min historia uppsats. Trodde jag skulle få vg så jag är glad. Men samtidigt får jag ångest. För nu känns det som att jag måste fortsätta att leva upp till mitt mvg och fortsätta göra lika bra ifrån mig. Det skapar mer press.

Ibland undrar jag ifall lärare förstår att man har typ 8-9 andra ämnen vid sidan om. Det verkar inte som det. Det verkar som att de tror att deras ämne är det enda ämnet man har. För inte bryr de sig om att ha ett prov samma vecka då man har en massa annat.
Ibland undrar jag hur alla lärare skulle klarat av att vara i vår sits. Skulle vara kul om man kunde ha typ ombytta roller med lärarna i en månad eller nått. Lärarna får vara elever och vi elever får vara lärare. Put them to the test haha!

Det här med att man inte ska skjuta upp sina arbeten. Det stämmer till viss del. Självklart kommer jag att ha en stor hög med plugg ifall jag väntar till sista minuten. Men även om jag skulle gjort alla mina arbeten på samma dag som jag fått dem skulle jag fortfarande ha en hög med plugg. För det kommer nytt hela tiden så det är samma sak. Kanske skulle jag inte ha lika mycket, men jag skulle definitivt INTE ha ett liv. Och det vill jag ha.
Plugg är viktigt och det kommer först. Men jag tycker ändå att det måste finnas en gräns.

Jag känner inte att jag har någon fritid längre, plugget tar upp precis allting i mitt liv. T.o.m släkt och vänner blir sura för att jag inte hör av mig längre.

Nuförtiden är jag bara stressad och utmattad. Asså det här är inte bra för min hälsa.
Jag är så himla skoltrött. Jag vill ha sommarlov, nu nu nu! 4 månader kvar .....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0