Syrran vill ta hit henne till Sverige

Nej asså jag dör! Jag är verkligen tvungen att blogga om vad som hände nyss!
Jag går in till min syrras rum för att se vad hon har för sig, eftersom att hon vart där inne rätt så länge. (Hon brukar bara vara inne på sitt rum länge om hon ska städa, plugga eller sova förstås). Så jag gick in i rummet och hon sitter på sitt rum och håller i en pärm. På hennes säng ligger det också en massa papper. Jag frågar henne: "Vad göru för nått?" Hon säger tillbaka "Titta på det här" och visar mig ett papper. Pappret visade ett brev från Migrationsverket angående uppehållstillståndet för Ursula. Jag bestämde mig för att sitta bredvid syrran och läsa mer. Vi gick igenom alla papper i pärmen och alla handlade om uppehållstillstånds-processen, alla förhandlngar och blanketter som skulle fyllas in, samt mejl från både pappa och Ursula, samt en massa western union papper där pappa hade skickat en massa pengar till Ursula och samt en massa kärleksbrev. Det var också en massa papper om en annan kvinna som pappa hade planerat ta hit till Sverige från hemlandet (innan Ursula), men förhållandet mellan dem upphörde snabbt, när pappa fick reda på att hon var HIV smittad, så uppehållstillståndet gick därför ej igenom.
Det var så mycket fiffleri i det hela. Pappa hade skrivit en hela A4 om vad Ursula och den andra kvinnan skulle säga och skriva till ambassaden om deras relation. Ingenting var gulligt eller romantiskt över det hela. Allt var stelt och konstigt, förberett och planerat och deras argument för att hon skulle få uppehållstillstånd var så himla dåliga.

Men iallafall, back to the point! Jag satt och undrade när vi läste igenom allting varför just syrran var så himla intresserad över allting. Hon la en bunt med papper på sängen som hon sa att hon kunde ha användning för. Då började jag fatta.  Jag frågade henne om hon kollade igenom detta för att veta hur hon skulle ta hit hennes tjej. Hon svarade ja. (Jag har inte berättat det förut i bloggen men min syrra har planer på att ta hit hennes tjej som jag inte har speciellt mycket samtycke för. Jag gillar henne inte med andra ord. Inte efter det jag såg under resan, sättet hon betedde sig och sättet hon behandlade syrran. Fortfarande är syrran inställd på att ta hit henne. Och snabbt vill hon att det ska gå också! När vi läste att det tar ca 1år tills partnern får komma till Sverige, så sa hon att hon tyckte det var jättemycket och att hon inte pallar vänta så länge. Varför sån brådska undrar jag?
Syrran har sagt att, när hennes tjej kommer, så ska hon bo med oss när flyttar till en egen lägenhet.
Jag som trodde att jag skulle vara lycklig när jag och syrran flyttar härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0