Storasyster, vad har hänt?

Jag brukar oftast skriva här i bloggen om storesyrran, hur glad jag är att hon är här, hur vi klickar så bra, hur hon får mig att må bättre trots pappa och Ursula. Allt detta stämmer, men jag måste också betona att detta inte alltid är fallet. Vi bråkar JÄMT och leder till att jag hatar henne! Hon brukar oftast vara pappas sida. Hon brukar inte försvara mig när jag hamnar i bråk med Ursula eller pappa. På sistonde gör hon något mycket irriterande och jag förstår inte den bakomliggande faktoren i varför hon beter sig som hon gör. Hon brukar påpeka en massa misslyckanden eller felaktigheter som jag har. Det är skitjobbigt, men jag försöker att inte visa att det gör mig något. Till exempel, felaktigheter med mitt hår (har ju problem med det, medans hennes är helt felfritt). Hon har också på sistonde varit väldigt otrevlig och typ kaxig mot mig.  
Vad är det som händer med min storesyster? Det kan inte gå en endaste dag utan att hon är oförskämd och måste bråka.Det är inte så här hon brukar vara eller är. Varför detta uppförande? Kan det vara att hon bär på något som är jobbigt och tar ut det på mig? Jag förstår ingenting. Känns nästan som att jag har förlorat henne. Jag känner mig helt lost och ensam. Hon är typ den enda som jag har kvar här i världen känns det som. Hon är den enda som bryr sig. Men nu är hon inte likadan. Inte ens mina närmsta vänner når eller nådde upp till hennes nivå. Tänk om hennes tjej kommer hit, då kommer jag verkligen att vara ensam.


Men men, on a more happier note, så är det skolavslutning imorgon och sedan jullov! Gud vad härligt. Men vädret här är hemsk! Snöstorn 24/7! Man vill ju inte ens lämna huset. Läskigt kallt och läskigt jobbigt att gå i snön. Jag tror också att jag har blivit sjuk. De gör ont i halsen när jag sväljer =( Måste dricka té! Imorn får vi också betygen, måste betona preliminära betyg, men aa, det ska bli intressant och se, jag ska inte alls ha för höga förhoppningar, har inte skött mig så där jättebra som jag kanske hade velat in the begínnnig. Men aa, imorn loggar jag in med ett nytt inlägg och då får vi se vad för betyg jag fått. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0