Riktig vänskap

Idag (igår) var jag på en fest och kom hem för ca 1 timme sen. Festen var inte så ättekul om jag ska vara ärlig. Jag vet inte ens om jag skulle kalla det fest. Kanske mer som en middag med härlig musik och dans. Igår var jag också på fest, hemmafest. Den var så mycket roligare! Vi drack, dansade, socialized, mingled, jätte trevligt. Kom hem ungefär vid samma tid som nu.
Jag har suttit och tänkt på en sak under denna helg. Vilka som är mina riktiga vänner. Det är speciellt en nära vän till mig som jag bara successivt känner att vår vänskap börjar dala. Hon har med tiden blivit mycket mer taskigare, mer egoistisk, väldigt manipulativ och kontrollerande, och lite falsk. Så som jag känner att vår vänskap är, är lite som i en berg och dal bana, upp och ner. Det var nog inte förrän denna helg då jag verkligen insåg detta. Det är många som gillar henne i början men sedan kommer i bråk med henne. Oj, nu låter hon säkert som världens elakaste människa, men jag måste betona att hon faktiskt är väldigt väldigt snäll deep inside, hon är skitrolig. och hon har faktiskt en genuin sida, som jag önskar att hon kunde visa lite mer av. Den här tjejen är väldigt väldigt smart (mvg i allt), och hon älskar att visa att hon är intelligent och bättre än alla andra, kanske undermedvetet, jag tror nog inte att hon gör det intentionally..lr jo kanske, lr nej jag vet inte.. Vissa saker som hon säger ibland säger hon på ett underminerande eller condescending way mot andra, utan att hon kanske egentligen inte fattar att folk kan bli sårade eller ta illa upp.
Jag satte och tänkte idag om jag kan fortsätta att vara kompis med henne för det kan vara jobbigt att ha henne som vän samtidigt som det kan kännas så bra, som att man har en riktig soulmate.

Mm...jag vet inte hur det kommer blir framöver. Jag måste sova nu, men jag ska verkligen tänka på saken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0