Respekten hos killar, vart försvann den?

Köpte en jacka idag! Trodde i början när jag provade den att den skulle sitta fult på (som typ alla jackor gör på mig) men den var skitfin på och gav mig en fin figur. Jackor brukar oftast vara dyra, typ några tusenlappar, men denna kostade bara 800kr så jag är very happy! Den är svart, har päls på luvan och har en kvinnlig form, thumbs up! Jag som har letat efter jackor i evigheter, överallt. Och nej jag vill inte ha en everest jacka eller en fjällräven eller en peak performance för den är too expensive. Jaja nog om min underbara jacka.

Tänkte berätta något som inträffade när jag var inne på Lindex. Det var ett par där, skulle gissa på att dom var ungefär mellan 15 eller 16 år gamla. Killen var hur otrevlig som helst mot tjejen. Han började med att sparka på hennes väska. Sedan började han taffsa på hennes rumpa när hon stod och kollade kläder. Och sedan sa han en massa jobbiga kommentarer som, kan vi gå snart? Shit vad irriterad jag blev på honom! Hur fan orkar hon stå ut med en sån kille? Asså detta var verkligen inte vad man kallar ett gulligt par. Han tog fram underkläder och bad henne gå och prova dem så att hon sedan kunde visa de för honom. Någonting fick mig att tro att denna kille bara var ute efter en sak hos denna tjej.

Det är verkligen såna här saker som får mig att tappa respekt för killar och får mig att tvivla på kärlek. Det är inte första gången det händer heller. Jag skrev ju själv i bloggen för några månader sen då några killar satt i tunnelbanan och hade kallat en tjej hora och sa en massa grejjer som "hon kan suga min kuk".
Det känns som att jag alltid är med om såna här sjuka grejjer. Det är inte ok!

Vart finns de gulliga killarna som bär på vad som kallas respekt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0