Lingonveckan

Om det är en sak som jag är väldigt avundsjuk på när det gäller killar, så är det att de inte får mens. Om det finns några killar därute som läser detta, ni ska veta att ni är lyckligt lottade på denna punkt!
Igår låg jag i min säng typ hela dagen och dooog, jag hade så jävla freaking ont, det går inte ens att förklara smärtan, fyfan!! Jag brukar inte ha något problem med mensen om jag får i mig en Ipren tablett. Men igår var alla Ipren tabletter slut, and I thought to myself - hell is about to break loose! Jag messade och ringde min pappa som en galning och bad honom köpa Ipren, allt för att han inte skulle glömma att göra det! Jag messade honom runt 11 på morgonen och han kom hem kl 6 på kvällen. Så hela dagen var jag i stort sett in major pain! Jag provade med Alvedon, men Alvedon funkar inte på mig..eller det funkar i kanske en halvtimme, sen kommer smärtan tillbaka igen. Men med Ipren så behöver jag bara ta typ 2-3 tabletter för hela veckan och sedan mår jag prima och behöver ej ta mer.

En del säger att smärtan när man föder är som mensvärk fast 100 gånger värre. Asså det där har verkligen skrämt ihjäl mig och jag tänker på det hela tiden, typ shit, tänk när jag ska föda :/. Jag kommer knarka pain killer, thats for sure.

Jag har faktiskt funderat över att skaffa såna där piller som Kenza tar, som gör så att man inte får nån mens. Men jag vet inte riktigt, har tänkt efter lite, och det verkar inte så speciellt hälsosamt..dessutom är jag rädd för biverkningarna. Jag håller mig nog till mina underbara Ipren tabletter :)

Nu ska jag mumsa klart min marabou choklad! Så otroligt jävla gott. Undra varför jag alltid blir så choklad sugen när jag har mens? :/ weird. Anyways, sitter här i mitt rum, Ursula och pappa (och lillesyrran) är i vardagsrummet, pallar ej med dom! Väntar på att storesyrran ska komma hem!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0