2009 = skit år!

Julafton var hur tråkig som helst. Den var verkligen skit tråkig, vi gjorde ingenting på hela dagen förutom att öppna presenter i vardagsrummet vid julgranen.
Jag vill inte låta som värsta bortskämda barnet nu men jag måste bara förklara vilka usla presenter jag fick! Den enda braiga presenten var från storesyrran, presentkort på h&m på 250kr. Av ursula fick jag en skit ful väska, asså verkligen as ful, det går inte ens att förklara. Och av pappa fick jag inte något fult men något jävligt tråkigt och casual. Jag fick en såndär vanlig cardigan, som man kan ha över ett linne typ, en sån ljusrosa, som inte går längre än midjan. Man skulle kunna tro att han köpt den för typ 79kr på h&m. Asså det är inget fel med den, men en liten fjuttig cardigan liksom? Är det julafton förväntar man sig ändå någonting utöver det vanliga.
Pappa var dock snäll och ville bjuda oss på restaurang men alla restauranger som vi ringde runt till var stängda och inte ville vi åka för långt. Så vi stannade kvar hemma.
Dagen därpå gick jag pappa och storesyrran på julmiddag hos min moster. Det var däremot mycket trevligare med as god mat och musik och en massa som vi kände. Det blev inga presenter från henne i år (vi bestämde det med henne pga ekonomiska skäl) men det är lungan för hon bjöd ju oss trotsallt på god mat och härlig julstämning. :)

Ja, det var min jul år 2009. Nu ser jag fram emot nyårsafton! Förra året var jag ju hemma all by myself och firade för mig själv, (vilket egentligen var förvånansvärt kul och skönt!) men i år ska jag och 7 pers faktiskt gå ut och fira. Vi hade tänkt käka ute någon timme innan det smäller och sedan vet jag inte riktigt vad vi gör...kanske tar vi med våra vinglas och skålar nånstans. Finns ju inte mycket man kan göra om man är 17 år =( . Men det ska bli kul kul, måste fan ta och hitta nån fin topp för kvällen!

Jag har tänkt på en grej, år 2009 har varit ett riktigt skit år! Asså jag försöker minnas något bra med året men kan verkligen inte komma på något. Lr jo, bara två saker, beyoncé konserten och resan i somras. Förutom det har verkligen allt gått dåligt, på alla fronter, både på det sociala och på det privata. Skolan, kärleken, hemsituationen, hälsan både fysiskt och psykiskt. Ja typ allt.

Må år 2010 bli ett mycket bättre år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0