Spenaten

Idag på eftermiddagen vart jag riktigt hungrig så när middagen var klar ville jag bara gluffsa i mig all mat. Men först ville jag titta vad det var Ursula hade lagat. Om det såg hemskt ut visste jag att jag hade min goda tacos to fall back on. Ursula hade lagat kyckling med någon sås, potatis och spenat. Mm, tänkte jag, såg helt okej ut. och med tanke på att jag ätit ganska mycket kött och fisk på sistonde, så jag bestämde mig för att skita i tacosen och äta Ursulas mat.

Jag äter några tuggor potatis och ris, det var rätt gott faktiskt, helt okej. Sedan testar jag spenaten. Jag känner efter några sekunder hur det börjar klia i tungan, halsen och munnen. Men vad är det här tänker jag och vågar inte ta mer av spenaten....Sen känner jag hur det sväller i munnen. Det kliar fortfarande och jag försöker dricka så mycket vatten som det går. Sen känner jag känslan av att jag vill kräkas.. Jag dricker mer vatten och går till köket för att hämta en apelsin. Jag skalar apelsinen och äter den. Med hjälp av en sur apelsinen gick den hemska mun/kräk-känslan bort.

Alla dessa symptom får jag när jag äter nötter eller kiwi. Jag är alltså allergisk mot både kiwi och nötter. Om jag äter det börjar det klia i munnen och halsen och jag får kvävningar och kan tillslut spy. (Alla allergiker förstår hur det känns- hemsk känsla!)
Jag misstänker att det var någon jordnötssås som hon blandat i spenaten, för hon har gjort det förut.

Tänk att jag hade kunnat äta min goda tacos istället ....Alltså hur kan hon göra så? Om jag konfrontera henne skulle hon säkert säga att hon råka och typ vrida och vränga på allt så att det framstod som att hon var den oskyldige. Det var verkligen tur att jag bara tog en liten del av spenaten, annars hade jag spytt som fan på toan.
Tack så mycket Ursula!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0