Vrede!

Åh blir så arg! Idag så tvättade jag kläder med farsan. Han pratade på telefon medans och hjälpte inte till. Sedan gick han ut från tvättstugan och jag tänkte att han skulle ta en cigarett. Jag fortsätter med tvättandet och torkande och ingen pappa syns till. När jag vikt klart alla torkade kläder och lagt in dom i den blåa ikea påsen har han fortfarande inte kommit. Jag bestämmer mig för att dra hemmåt. Jag drar i portdörren och den är stängd. FAN tänker jag, portdörren är ju stängd för klockan är 21:00 och jag har inga portnycklar!!!! Jag väntar själv utanför i det kalla med de blåa kassarna. Jag ringer Ursula och frågar om pappa kan komma ner. "Han är inte hemma", säger hon.
MEN FITTA! ville jag skrika ut! Men istället sa jag: aha ok .. (och väntar på att hon ska säga att hon kan komma ner) .. men istället LÄGGER HON PÅ!
Visst, jag vet att hon har bebisen som hon inte kan lämna ensam, men SNÄLLA NÅN, HUR LÅNG TID TAR DET ATT GÅ NER FÖR EN TRAPPA OCH ÖPPNA EN PORTDÖRR? Hon brukar ju alltid lämna henne i vardagsrummet om hon ska gå på toa eller laga mat. Det är ju samma grej. Ursäkta, men så jävla irriterande!

Iaf, sedan kommer några gamlingar, ett par och de har nycklar till porten. YES tänker jag nu får jag komma in! När jag sedan tar tag i dörren för att hålla upp den brister gubben ut: "Nehe du, dig kan jag inte släppa in". Jag trodde att de skämta med mig. "Vah, men jag bor här!", säger jag. Då säger tanten: "Det vet ju inte vi! " Gud så sur jag blev på de, de vägra släppa in mig!! De går in till porten och lämnar mig utanför. De står några minuter och väntar på hissen, sedan ser jag att gubben kommer tillbaka till dörren och öppnar. "Ursäkta, men vi vill bara inte släppa in några obekanta i huset och vi kände inte igen dig" Arg som jag var svarar jag inte tillbaka!

Alltså herregud. De har gjort satt jag ogillar gamlingar. För det första så är jag ett barn? Vad ska jag göra? För det andra så bärde jag på tvättkassar? Vilken obekant människa går till ett främmande hus med tvättkassar? Seriöst!!!!
Blev skit arg på dem.

Iaf, sedan kommer jag hem. Och självklart kommer farsan hem stupfull. Han hade varit på en bar och druckit medans jag skötte tvätten.

Jag orkar inte mer,, vill flytta härifrån, VILL BORT!! ='(

Kommentarer
Postat av: nathalie

fyfan va taskigt och inte släppa in dej och bara lämna dej sådär!! folk är så känslokalla ibland.. eller ofta.

2009-04-06 @ 13:57:08
URL: http://[email protected]
Postat av: Athina

asso fan vad gamlingar tror illa om oss ungdomar nuför tiden ..helt allvarligt

2009-04-06 @ 20:14:47
URL: http://athiinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0