Till dessie & paow 2

Nu har dessie & paow skrivit ännu ett inlägg där främst, Dessie säger att hon inte är emot invandrare och att hon själv har vänner som är blattar, men att det finns många blattar som är våldsamma mot blondiner och att hon kan bli rädd för dem och att hon troligen skulle blivit till nerslagen ifall hon åkte till Rinkeby.

Mitt svar:
Jag är själv blatte och jag förstår vad tjejerna menar. Självklart är det fel att ta till våld pga någons hud-eller hårfärg och självklart är det fel att bli illa bemött bara för att man är blondin. Men ni måste förstå att det inte bara blondiner som blir illa bemötta, det gäller blattar också. Hur många gånger tror ni inte att svenskar har kallat invandrare/blattar för blattejävel, jävla kines, jävla neger , stick hem till ditt hemland,etc? Hur många gånger tror ni inte att invandrare/blattar har blivit nekade jobb eller inträde till vissa klubbar bara på grund av dess hud- eller hårfärg? En mörkhyad person skulle till exempel lika gärna kunna bli nerslagen på Stureplan som en blondin i Rinkeby. Hoppas ni förstår vad jag menar tjejer, det är inte bara blondiner som blir illa bemötta men invandrare/blattar också.


Kommentarer
Postat av: Sandiza Hotpants

Jag tror att dessie och paow är medvetna om detta, men grejen är att det är inte många svenskar som vågar säga ifrån om detta, att svenskar faktiskt också blir utsatta för rasistiska påhopp.

Då blir man kallad rasist, precis som dom blir av 90 procent av folket som kommenterat deras inlägg.



Man kan ju inte läsa en enda tidning nuförtiden utan att det står något om svenskarnas rasism mot invandrare, vilket såklart är HELT rätt - alla skulle må bättre av mer kunskap så att det inte fanns någon rasism, rasism är något vi måste bekämpa.

Men man läser inte ofta, tror aldrig jag har läst det faktiskt, i tidningarna om invandraras rasism mot svenskar, vilket nästan är ett lika stort problem.

Och det är svenskarnas eget fel som tystar ner denna debatt av rädsla för att bli kallade rasister.



MVH!

2009-04-13 @ 20:09:07
URL: http://brunettsandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0