Till dessie och paow

 

Till att börja med tänkte jag först säga att jag själv är svensk men har utländsk bakgrund, jag är alltså född här men mina föräldrar är utländska.  
1. "Allt byggs på avundsjuka"  Vilken avundsjuka? Jag är verkligen inte avundsjuk någonstans, inte heller vill jag ha blont hår och se ut som en svensk (no offense). Nej jag är nöjd med hur jag ser ut och jag skulle inte byta ut mitt utseende till ett typiskt svenskt utseende, I'm proud of my heritage! 
2.  "Alla invandrare kommer hit och våldtar och misshandlar oss" Tjejer, tjejer, tjejer. Ni vet mycket väl att det finns lika många invandrare som svenskar som våldtar och misshandlar. Dra inte alla över samma kam! Let me tell you, jag har själv många gånger fått äckliga blickar av svenska killar. Mannen som våldtog flera kvinnor på stureplan, han var väl också svensk? Det jag vill säga är att svennar kan vara lika mkt bad boys som blattar. 
3.  "Blattar kan sitta och säga: Vi hatar er jävla svennar, men vi får inte säga: Håll käften jävla blatte" Blattar får höra ord hårda ord som Jävla neger! Jävla invandrare stick hem till ditt hemland! Jävla blatte!  Det är samma sak här igen, svenskar är lika mycket bad guys som blattar! Säg inte "de får säga det men vi får inte säga det" det är bara barnsligt!
4. "Vi får inte sjunga vår egna nationalsång i skolan" Herregud, vad är det för skola ni går i? Antingen så är detta något ni hittat på, eller så har ni en väldigt konstig skola, för jag har aldrig hört något liknande. Prata med er rektor för sådant ska vara tillåtet.
5. "Lever du i Sverige så lev som en svensk" Jag kan till viss del hålla med om detta. Man måste anpassa sig till det landet man befinner sig i, det gäller alla länder, inte bara Sverige. Om du som svensk tjej åker och besöker Iran till exempel, då kommer du bära slöja för att visa respekt åt landets folk och traditioner och du anpassar dig efter landets villkor. Jag känner många blattar här i Sverige som är muslimer och älskar högtider såsom julen och påsken och jag vet att det inte är något dem vill ska bort.
Jag tror att det största problemet är att man som svensk väljer att se invandrare i en och samma dåliga klunga, man drar alltså alla över en och samma kam. Visserligen finns det många svenskar som gör dumheter också, men inte klassar vi och dömer alla svenskar i en dålig klunga.
Att kalla en svensk för rasist eller svennejävel är inte ok och samma sak gäller för svenskar när de kallar oss jävla blattejävel, jävla neger, etc.. Snälla folk försök förstå - IT'S NOT OKAY ON BOTH PARTS! Om alla bara kunde se på det på det sättet skulle allt vara så mycket bättre! Acceptera att det alltid kommer att finnas folk som är elaka och folk som beter sig ohyfsat i alla länder, i alla städer, i alla etniciteter, i alla kulturer och i alla omständigheter. Detta är inte pga hel klunga där man klassar och dömer alla efter vad en eller två person gjort, men efter en individuell människas handling.

Bye biatches, det var det jag hade att säga! Vad skönt det var att få ut det!

Kommentarer
Postat av: athina

jaa precis

2009-04-12 @ 00:19:22
URL: http://athiinaa.blogg.se/
Postat av: selmaaa

bra skrivet! håller med dej

2009-04-12 @ 00:41:16
URL: http://selmiiicaa.blogg.se/
Postat av: NABILLIONAIRE - jag är den nya blondinbella, fast mycket mörkare.

Riktigt bra skrivet. Jag håller med dig upp till 100%.





Nabil heter jag och är en kille på 16 vintrar. Jag har haft tur, jag har anpassat mig till det svenska samhället riktigt bra. Jag hänger bara med svenskar nuförtiden. Bara. Ha en bra dag och kika gärna in min blogg!

2009-04-12 @ 09:01:16
URL: http://nabil.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Håller med om det du säger, förutom detdär med att man ska anpassa sig och tex skyla sig om man tex besöker Iran.

Visst, jag skulle absolut skyla mig om jag åkte till Iran, men det är inte samma sak som att besöka sverige och skippa burkan/sjalen/whatever.



Att skyla sig är en uppfinning uppfunna av män för att kontrollera kvinnors sexualitet, precis som att man i vissa delar av afrika könsstympar kvinnor så att det gör ont för dom att ha sex.



Tror säkert att det finns kvinnor som väler sjalen själva, men i grund och botten är sjalen en könsdiskriminerande uppfinning.



MVH!

2009-04-13 @ 20:04:52
URL: http://brunettsandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0