Måndag - ny vecka nya tag

Tänkte bara börja med att berätta att jag inte kommer blogga så mkt nu de kommande veckorna innan lovet. Det är överdrivet mycket plugg nu, så mycket att jag behövat ditchat skolan och stannat hemma för att göra klart grejjer och skjutit upp en massa. Detta är det jag har att göra:

1. Self-evalutation. (Internationella Relationer)
2. Water analysis/report. (Miljökunskap)
3. Nationella prov i Spanska. (Leer, eschuchar, escribir y hablar)
4. Skriva en text. (Svenska)
5. FN rollspel. (Internationella Relationer)
6. Prov på analysering av en dikt. (Engelska)
7. Redovisning om det engelska språkets utveckling.
8. Göra en sammanfattning av en film. (Spanska)
7. Göra klart filmen vi gjort själva. (Spanska)
8. Skriva en uppsats om avvikande beteende i dagens samhälle. (SO)
9. Research paper. (Engelska)
10. Läsa en text och ta anteckningar. (Spanska)
11. Historia prov.

Allt detta på ja ca 6 veckor. Sen är det ju fler saker som kommer komma upp senare. Och bare in mind hur mycket tid och effort som måste läggas ned på det här. Det flesta grejjerna är inte enkla grejjer heller.  Es muy difícil!

p.s
Ursula gjorde jättegod mat iförrigår. Jag vart helt förvånad! Denna gång vart det inte sådär vattnigt och okryddat som det brukar va. Denna gång blev det en krämig och fyllig potatisgratäng med kyckling till. För första gången på länge tog jag en till portion. Det var så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0