Läroverksfejden del 3

Idag kickade läroverksfejden igång igen. För er som inte vet vad det är så är det en tävling mellan de bästa skolorna i centrala Stockholm. Alltså, Södra latin, Kungsholmen, Östra Real & Norra real. Tävlingen består utav 4 olika grenar: Jeopardy, Debatt, Estet & Sport. Länk: www.laroverksfejden.se (till er som vill läsa mer)

Idag var det iaf Estet som gällde, och i det var det Musik & Sång, Dans & Teater. På Musik & Sång skulle man göra om låten "Larger than life" av Backstreet boys. På Dans skulle man göra en koreografi som speglade sin egna skola. Och på Teater skulle man på ett skickligt sätt "håna" eller härma, de andra skolorna. DET VAR SKITKUL! Alla var verkligen jättebra!
Nästa vecka blir det den sista grenen, nämligen Sport. Då blir det fotboll på Zinkensdamms IP, så alla som vill kolla in det, kom! Kanske ser ni mej bland folkmassan, självklart kommer ni dock inte veta ifall det är jag =p. Men jag kommer iaf befinna mig där.
Måste bara säga att den som kom på läroverksfejden är ett geni. Himla bra tävling! Jag hoppas verkligen att vår skola tar hem allt, för vi är bäst! =)
Nu blir det plugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0