Gå upp i vikt

Gång på gång får jag höra från andra hur de vill gå ner i vikt och hur de väljer att bojkotta det onyttiga men sällan får man höra från tjejer att de vill gå upp i vikt.
Jag har lite svårt för att förstå varför man vill vara smal? Okej, jag vet att man kanske inte vill se smällfet ut, för visst kan det vara motbjudande, men det är också väldigt motbjudande när man ser benen sticka ut och man är pinnsmal. Lite kurvor och kött på benen ska man fan ha!
Själv är jag väldigt smal. Fick höra från min skolsyster att jag faktiskt är underviktig för min ålder. Väger nu 40 kilo.
Vet ni hur länge jag har kämpat med att gå upp i vikt? Det går inte!! och varför vet jag inte =(. Men jag tror att det beror på flera anledningar:

1. Min magsäck är liten så jag blir mätt väldigt snabbt och äter därför mindre än vad jag borde.
2. Det är genetiskt.
3. Mina matvanor är inte sådär jättebra, skippar frukosten väldigt ofta för att hinna till skolan.
4. Vi har inte mycket mat att äta här hemma, pappa prioterar annat.

Något av dem måste det iallafall vara,,,, en sak är dock säkert, jag ÄLSKAR mat & JAG VILL GÅ UPP I VIKT!

Kommentarer
Postat av: selmaaa

jag vill också gå upp i vikt, hur mkt jag ä försöker klarar jag inte av det, jag väger 45 kilo för att vara 16 år, även min skolsyster säger att jag väger för lite. det är jobbigt.

2009-04-12 @ 00:42:35
URL: http://selmiiicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0