Fattar inte grejjen

Idag vid ett tiden plingade det på dörren. Det var jehovas vittnen,. tror jag, eller så var det bara några kristna som ville förmedla deras tro och berätta om Gud och bibeln. Det var en kille och tjej, inte så värst gamla faktiskt, till min förvåning (de brukar ju ofta vara ganska gamla), men de här var ungeför 25 år, kanske lite äldre. Tjejen hade en bok i handen där det stog "What does the bible really teach?". Hon frågade mig en massa frågor som man bara kunde svara ja på, det måste helt klart varit en av deras strategier. Sedan rabbla hon upp några citat från boken och pratade på om dem. Efter att hon pratat i ca 5 minuter frågade hon ifall jag brukar vara hemma på helgerna och sedan sa hon att hon kommer återkomma till oss utan att jag bad henne om det.

Alltså jag fattar inte grejjen...det är helt okej att tro på sin religion, men man behöver inte tvinga på sig den på andra. People have to want to know God for themselves, you can't force it on people, that's so wrong.

Nu vet jag att ifall det plingar på dörren vid ett tiden på helgerna så öppnar jag inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0