Varning! Långt inlägg om farsan idag

Idag efter att jag varit i mitt rum ca 4 timmar i streck med bara plugg, kommer pappa in i rummet och börjar håna mig.
"Usch, fyfan vad det stinker här"
"Jag kan inte ta in ****** (lillesyrran) hit, vill inte att hon ska känna av lukten"
"Det är det här som gör dig sjuk" säger han och gör grimaser som tydde på att han "tyckte" det lukta illa.

1. Mitt rum luktar LÅNGT ifrån illa! Jag kan till och med känna att det doftar godare i mitt rum än i själva hemmet. Jag vet inte om detta är ett trick för att få mig att må dåligt och tracka ner mig (för att han själv inte mår bra) eller om det är ett trick för att få mig att städa (tror på det först nämnda). Okej, jag kan erkänna att mitt rum är stökigt som fan! Och det blir stökigt väldigt lätt och väldigt ofta.....men det ligger inte smutsiga kläder på sängen och golvet, de är rena!! De smutsiga lägger jag självklart i tvättkassen. Anledningen till att jag inte städar mitt rum så ofta är för att jag helt enkelt inte har tid!! Jag kommer hem runt 5 varje dag, jag äter, pluggar i några timmar, sedan är klockan 9 och då vill man inte börja ta fram dammsugaren. Och grejjen är också att, ifall jag ska städa så MÅSTE jag ha flera timmar på mig, för det tar tid! Att först plocka undan allt, sedan dammsuga och skura, det tar lång tid! Och inte vill man göra det på kvällen när man har grannar som vill sova och framförallt skola nästa dag! Jag förstår om det vore lov eller liknande, men just nu, under en tisdagskväll, stressad som fan över provet imorn, måste han komma in och klaga. Han vet mycket väl att jag inte kan städa på en tisdag kl 22:00. Just därför menar jag att detta bara är ett sätt att tracka mig.

2.
Samma man som dricker öl och vodka varje kväll säger till mig att mitt rum stinker. Men kan ni fatta hur mkt hans rum måste stinka efter all alkohol han supit i sig under kvällen?

3.  Jag har varit frisk som en pärla länge nu! Så den ursäkten att jag kommer bli sjuk för att jag ej städat är det dummaste jag hört! Sist jag var sjuk så var jag magsjuk vilket innebär matförgiftning och det vet vi alla vad det beror på.... hint: Ursulas food.

4. Jag nämnde ett tag sen här på bloggen att Ursula och pappa alltid kommer på något nytt för att klaga och tracka på mig. Varje gång jag sedan gör det de klagar på märker dem att det är slut på klagomål. Då försöker dem hitta nya. Som i början då det var dusch klagandet (kan berätta detta i ett annat inlägg), sedan blev det diskning och matlagnings klagandet, sedan tvättning och nu städning. Om jag börjar städa mitt rum varje dag så kommer dem bara tillslut hitta fler saker att klaga på.

Min reaktion till hans hånande var bara att lé. Skratta åt honom...för det liksom hits him more in the face than if I were to actually look sad. Det var ju hans mål, att tracka ner på mig och få mig att bli ledsen, men jag lät honom inte vinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0