Min älskade mamma

Skrev sist att man aldrig inser vad man har för än man förlorat det. Och det är så sant.
De senaste åren har jag börjat inse hur mycket min mamma gjorde för mig och syrran. Hur mycket hon älskade oss, hur mycket hon tog hand om oss och hur mycket hon gjorde för att vi skulle må bra, trots att hon hade cancer. Hon ville inte vara i sjukhuset alltför länge för att hon ville komma hem till sina barn. Hon som lagade mat åt oss, sittandes,pga smärtan, hon tvättade kläderna och hjälpte oss med läxorna. En riktig kämpe, det kallar jag min mamma. Och på den punkten har hon inspirerat mig som mest. Hon gjorde allt som en frisk människa skulle tåla. (Kom och tänka på Ursula när jag skrev det där, Ursula klagar alltid på att hon ej orkar laga mat, städa diska etc bara för att hon är GRAVID, asså fyfan, skrattretande säger jag bara!).

Jag var 9 år när mamma dog. Jag tror inte riktigt att jag då förstod att hon skulle vara borta förevigt. Jag tror inte att jag förstod innebörden av döden. Hennes död slog mig inte lika hårt som det gjorde hos syrran. Hon kunde ej äta och isolerade sig på sitt rum. Hon var ungefär lika gammal som jag är nu, när det inträffade. Om det hade hänt nu så vet jag inte hur jag skulle klara av det. Och ännu arg skulle jag bli om jag hade en irriterande lillesyster som inte fattade något.
Så det är nu i efterhand som jag sörjer. Brukar kolla på gamla kassettband på henne. Gud, hon är så vacker!

Det känns verkligen som att hon vakar över mig. Det kanske låter konstigt men det känns som att hon ser mig, trots att hon har är på "andra sidan".

Kommer aldrig glömma henne hon finns inristad i mitt hjärta som en tatuering. För hennes skull ska jag fortsätta sköta mig och vara den bästa människa jag kan vara.

Your love is my love - Whitney Houston.
Hon gillade denna låt.

Till er som har underbara mammor därute. Ta vara på dom, cherish every moment, every second of your mothers company.


Thank you mama for the nine years you carried me through
All the pain and suffering
Through the roughest times you maintained your count
While sheltering me from the storm
And when it was cold, you wrapped me in a towel so warm
Im gonna make u so proud
You were the one who taught me from good and bad
Im here for a purpose, this purpose is because of you
Because of you I will make your dotter dream come true



Tårögd.

Kommentarer
Postat av: Misslyyckad´

Åh vill så gärna ha linseer :D

:)

2008-12-11 @ 07:19:56
URL: http://misslyyckaad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0