Pappa & Alkohol

Min pappa dricker väldigt mycket. Ibland to the extent where he barely stands on his own legs. Idag var en sån dag. Han kunde inte gå ordentligt, vinglade och han kunde inte heller prata ordentligt, bara mummel. Han dricker öl till allting, han kan till och med göra det till frukost! Jag blir riktigt chockad när jag ser honom dricka juice eller annat liknande, för det är så inte honom! Och jag har nog blivit van vid det nu. Kommer ihåg de gånger när vi var som fattigast och han prioriterade öl före mat. Blev skitarg på honom för det!
Jag tror att han har ett seriöst alkohol problem, han kan verkligen inte leva utan det. Samma sak när det gäller rökning, men bryr mig inte lika mycket om det, kanske för att det inte påverkar honom (och mig) lika mycket.
Jag har försökt prata med honom om drickandet, men det är helt meningslöst. Inget kan ändra något jag säger till min pappa. Det är som att han liksom inte lyssnar på mig. Det spelar ingen roll vad jag säger, he will not change. Det var t o m en tid då socialen var inblandad och erbjöd alkohol rehabilitering eller nån sorts terapi, kommer inte ihåg exakt,, men pappa tackade nej och så var det med det. Saken är den att ingen kan säga åt honom att få hjälp om han själv inte vill det, han måste vilja det själv för att det ska fungera.
Så nu har jag helt enkelt gett upp.

Kommentarer
Postat av: Misslyyckad´

Tycker synd om dig, gått igenom samma sak, så tro mig vet hur du känner dig.

2008-12-10 @ 22:43:20
URL: http://misslyyckaad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0