Nyårsafton och tankar kring nyåret

Hej bloggen!
 
Idag är det nyårsafton och planerna är att fira hos en vän där vi ska äta middag, umgås och skåla in det nya året. Det låter supertrevligt men om jag ska vara helt ärlig hade det varit skönt att inte göra något alls också. Jag antar att jag börjar komma upp i åren nu. Det är inte lika viktigt att fira nyårsafton för mig längre och det behöver inte heller vara storslaget. 
 
Det här året har ändå varit ett bra år. Jag påbörjade en ny utbildning och det har ändå gått väldigt bra, Beyoncé kom och startade sin världsturné i Sverige, jag blev erbjuden två praktikplatser, jag gick på en dejt, och jag blev moster. Även om året också har fyllts med en del stress och ångest så har det positiva under året, helt klart övervägt det negativa. Det var längesen så många bra saker hänt mig på ett och samma år. 
 
Nu ser jag framemot 2024! Jag hoppas jag inte skjuter mig i foten nu men det känns som att framtiden är mycket ljusare nu. Om ett år tar jag examen och I cant wait tills jag börjar jobba igen, med en lön som jag förtjänar och med arbetsuppgifter som inte ger mig ångest. Jag ser också framemot att bebisgosa med systerdottern och umgås med henne. 
Jag hoppas också på att kunna dejta mer! Känns som det är ett mål jag har haft hur länge som helst nu, att försöka hitta någon, men nu mår jag bättre i mig själv, känner att jag är på en bättre plats i livet och är mer redo.
Andra grejer jag ser framemot är att börja praktisera, att spara mer pengar (studiemedlet kommer att höjas 2024, yay!), njuta och leva livet lite mer, och eventuellt, om mina förutsättningar tillåter, resa! 
 
Nu ska jag äta och göra mig i ordning! Ses nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0