Äntligen lite ledighet!

Hej bloggen!
 
Efter många intensiva veckor, har jag nu äntligen ledighet i två veckor. Det har varit så efterlängtat. Har känt mig så stressad, nästintill utbränd. Det har varit så mycket i skolan + att jag varit och hjälpt syrran med hus sysslor och dylikt då hennes tjej jobbar på annan ort. Så det har verkligen varit full rulle. Tanken var ju först att jag skulle sova över där men det gick ej då lilltjejen gråter på nätterna och det hade inte gått att sova. Eftersom jag går upp vid 6-7 för att hinna till skolan och dessutom är en person som har svårt att sova, så behöver jag verkligen min sömn. Men alla dagar som jag varit där har jag inte gått hem tidigare än kl 22.
Vid ett tillfälle fick vi åka in till barnakuten för att syrran misstänkte att lilltjejen inte mådde så bra. Vi åkte kommunalt med barnvagn och allt sent på kvällen, vilket var en riktig upplevelse kan jag lova hehe, men allt gick bra och det var inget fel på lilltjejen. 
 
I torsdags hade vi hursomhelst årets sista tenta och den var helt klart den svåraste vi haft hittills. Jag har klarat allt utan att behöva göra en omtenta, men denna är jag ganska säker på att jag kommer få göra om.
 
Men men nog om plugg. Imorgon är det julafton och denna gången blir det hem till syrran och systerdottern för att hjälpa med matlagning osv. Hon har fortfarande väldigt ont så hon har svårt att till exempel bära tungt, gå i trapport osv. Hon är också mån om att hålla lilltjejen frisk och vill därför inte att hon ska vistas bland en massa folk nu under virus och förkylningstider. Därför håller de sig hemma. 
 
Det ska faktiskt bli skönt att vara där. Tycker det kan vara lite ångestfyllt med julafton ibland. Orkar inte med att pappa ska dricka sig full och så ska man sitta där som ingenting. Sen har jag det dessutom lite knapert med ekonomin eftersom jag får mindre CSN nu i december. Så jag sitter gärna hemma med syrran och systerdottern i år. Men jag kommer iaf att köpa julklappar till småsyskonen. 
 
Ska bli kul att fira med lilltjejen. Detta blir hennes första julafton! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0