Smittspårning? WTF

Okej bloggen, nu återigen har det varit ett tag sen som jag skrev här. 
 
Jag har mått så extremt jävla dåligt. Jag har nog aldrig varit så fattig som jag är nu. Jag har lån och är dessutom arbetslös. Jag skäms så in i helvete, så mycket att jag inte ens vågat berätta det här för mina vänner och min familj. Jag vill helst inte träffa de heller för då får jag frågor om hur det går på jobbet, det kommer alltid på tal och jag vill verkligen inte ljuga. 
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har varit på några intervjuer så förhoppningsvis löser sig allting.
Jag har en väldigt stark tro och hopp om att allt kommer att bli bra, men jag kan samtidigt inte rå för att jag gårunt och är deppig. Jag kan inte fatta att jag hamnade här. Allt har gått så bra för mig förutom nu de senaste två åren.
 
Som om det inte vore nog att jag är deppig och befinner mig i värlens livskris just nu, så får jag idag en nyhet som sätter mig i en riktig jävla chock. 
 
Vid ca kl 14 idag får jag ett telefonsamtal. Det var en kvinna som ringde från rfsu-kliniken. Jag hade varit i kontakt med de en månad tidigare, för att boka en tid hos en barnmorska för att förnya mina p-piller (tydligen behövde de göra någon kontroll på mig innan de kunde förnya receptet) men jag avbokade tiden då jag fick förhinder i sista sekund. Därför var min första tanke att samtalet skulle komma att handla om det. 
 
Men nej så fel jag hade! Tydligen ringde hon för att informera mig om att jag behövde testa mig för könsjukdomar, på grund av smittspårning. Jag kunde allvarligt talat inte tro mina öron! Och var inte alls beredd på att få det här samtalet!
 
Jag vet att jag varit väldigt dum som haft oskyddat sex, men jag var noga med att prata med de jag haft sex med och frågat ifall de är bär på något, vilket de båda försäkrade mig om att de inte gjorde. Så jag valde att lita på deras ord, väldigt dumt I know, men i stundens hetta är det ibland svårt att vara klok. 
 
Det är två personer som jag haft sex med det senaste året. Innan de två, så har jag alltid använt kondom och levt i celibat i flera år typ, så någon av de är det. 
 
Den ena är Kristian, som jag berättat om i tidigare inlägg. Av någon anledning misstänker jag att det inte är han, eftersom jag testade mig efter att vi hade haft sex och det visade sig vara negativt. Däremot hade vi ju oskyddat sex flera gånger och man vet ju aldrig om han hade sex med någon annan under tiden vi dejtade och jag testade mig inte regelbundet. Men sen var det ju också några månader sen som jag och Kristian hade sex. Jag vet inte hur långt bak i tiden de tittar, någonstans på nätet stod det 6 månader och någon annanstans stod det 12. Så ja, väldigt oklart. 
 
Den andra killen är någon som jag träffade och lärde känna via Tinder. Vi hade sex en gång bara och vi ses inte idag då jag fick dåliga vibbar av honom även fast han var snäll. Honom tror jag mer på, eftersom han generellt sett inte känns lika ansvarsfull som Kristian och kanske också lite mer intresserad av sex.
 
Men som sagt så vet man aldrig och den här ovissheten dödar mig. Jag ska ta mig till en drop in klinik och testa mig och om det visar sig positivt, så känner jag att jag bara måste ta reda på vem som smittade mig. Jag har ju egentligen inget val då man är skyldig enligt lag att informera sina sexpartners om man är smittad. 
 
Har inte kunnat tänka på annat idag. Har haft svårt att koncentrera mig på annat. Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att jag inte är smittad. 
 
Efter detta kommer jag aldrig någonsin ha sex oskyddat. Jag har varit väldigt noga med kondom innan, men nu på senare tid varit slarvig. Men nu får det helt klart vara slut på det. I learned my lesson. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0