Chockerande nyheter - Ett inlägg som jag föralltid kommer att minnas

Okej, jag vet inte vart jag ska börja. Jag är chockad, ledsen, förvirrad och glad samtidigt. 
För ca en timme sen ringde min moster och berättade en nyhet som jag sent kommer att glömma. Hon började fråga mig om jag pratat med syrran någonting på sistonde och jag sa tillbaka att givetvis hade jag gjort det och så berättade jag för henne om vad vi hade snackat om på sistonde. 
Jag märker på samtalet att det är något hon vill berätta och det säger hon tillslut också. Jag förbereder mig på att få höra något dåligt.
 
Hon börjar med att säga att jag inte får säga till syrran det hon nu ska berätta. Sedan förklarar hon att syrran och Ursula 2 har gjort slut. 
 
Hela min värld stannade. Jag slutade upp med allting jag gjorde, la ifrån mig all plugg och blev så jäkla chockad. Trodde aldrig denna dag skulle komma.
Jag kunde inte förstå vad jag just hade hört. VA?! Skrek jag ut till min moster!! Skämtar du?
 
När jag började tänka på allt som hänt den senaste tiden mellan dem två, började saker och ting falla på plats.  Såsom att syrran inte pratade så mycket om Ursula 2 längre, eller saker som att dem inte gjorde saker så mycket tillsammans längre och att Ursula 2 var borta i flera dagar, eller den gången som syrran och Ursula 2 valde att stanna hemme istället för att resa till en stad som de hade bokat biljetter till. Eller också den gången de kom hem från en resa och jag märkte att någonting mellan de inte stod rätt till. Det visade sig att det faktiskt var på den resan som Ursula 2 hade gjort slut. 
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Självklart är jag ju glad på något sätt att det hände ändå, för det är ju ingen hemlighet att jag inte gillade Ursula 2 pga hennes beteenden och jag märkte dessutom på syrran att hon inte var lycklig inombords heller. Samtidigt så tycker jag otroligt synd om syrran, en breakup är inte det lättaste och min syrra är en av de mest omtänksammaste vad gäller relationer. Hon älskade verkligen henne och hon förtjänade inte det här. Hon har lagt ner så mycket tid och pengar på denna tjej och vad får hon tillbaka? Bara en massa skit. De hade köpt en lägenhet tillsammans, och så gör hon slut en månad efter att de köpt en bil en tillsammans.
 
Jag hade kunnat acceptera Ursula 2 om jag såg en positiv förändring i henne, om hon slutade upp med kaxigheten och försökte komma överens med vår familj. Det är väl sånt man gör för den man kämpar för?
Hon hade dock blivit bättre än hur hon var i början när hon först kom hit, men fortfarande kunde jag se lite konstiga tendenser hos henne. 
 
Jag är också så ledsen över det faktum att syrran hållt undan det här för mig och typ låtsats att allting var bra, jag tror att hon kanske inte vill visa sig svag för mig? Jag vet inte. Hon är en väldigt stark person syrran min och det har jag alltid tyckt, oavsett om hon blir dumpad eller ej.
Men tycker verkligen skitsynd om henne och känner att efter det här vill jag ge henne allt i världen, då hon förtjänar det. 
 
Jag är så speechless. I ren chock.
 
Så typiskt att jag får sånna här nyheter dagen innan tenta också!!! Asså åh! Nu kommer jag inte kunna koncentrera mig på plugget!
Ska försöka bortse från detta ett tag nu och fokusera på plugget. 
Bye my lovely blog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0