Tentavecka! Bring it on!

Tjenare bloggen. Idag har jag inte gjort mycket förutom att ha handlat (kylskåpet stod nästintill helt tomt när jag kom tillbaka från Sthlm) lagat mat, kollat på youtube-videos och varvat det med lite plugg. 
 
Tentaångesten har börjat kicka igång men jag känner mig ändå rätt lugn jämfört med tidigare tentaperioder. Jag kanske skjuter mig själv i benet nu när jag säger detta, men jag tror faktiskt att jag kommer klara detta prov. Och med det vill jag inte ha sagt att provet kommer vara enkelt, jag menar det är hela 80 frågor som ska besvaras, men jag tror att det kan gå vägen ändå. Jag känner mig rätt så säker på en hel del, trots att jag inte pluggat ordentligt. Jag tror att lite av det beror på att jag pluggat ämnet tidigare, även om det är en hel del som är helt nytt för mig också. Men som tur är har jag en vecka kvar att nöta in allt. Den som kommer se dum ut blir nog jag om jag inte klarar detta, eftersom jag tidigare läst kursen i sthlm. Dock har jag märkt att det är en markant skillnad i vad vi får lära oss och hur själva pedogiken går till mellan de olika skolorna. Skillnaden är väl vad de olika skolorna tycker är viktigast att lägga fokus på, vad som är bra att kunna mer i detalj och vad som är bra att kunna mer generellt och övergripande. 
 
Nu ska jag försöka plugga lite till innan det är tv dags! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0