Stadsplaneringen i denna stad?!

Till nästa vecka ska de ändra busslinjerna och tidtabellerna här i staden som jag bor i. Det tråkiga är att det kommer ändras till det sämre. Exempelvis går bussarna med färre avgångstider på vissa ställen och jag måste dessutom gå av och byta om jag ska åka in till centralstation. Nu kan jag alltså bara ta bussen direkt från där jag bor in till centralstation. Men f.r.o.m. nästa vecka måste jag byta. Så jäkla jobbigt om man åker med resväska och grejer. Självaste byteshållplatserna ligger inte nära varandra heller. Och som grädden på moset har de också höjt priserna på alla bussbiljetter. 
 
Jag har alltid undrat vem i hela friden det är som jobbar med stadsplaneringen i denna stad?!!! För den suger verkligen! Det finns till exempel en Willys matbutik här och en busshållplats precis i närheten till den. Däremot finns det inte ett övergångsställe mellan Willys och busshållplatsen, utan endast en bilväg. Så tekniskt sätt, för att komma till busshållplatsen från Willys, måste man ta världens omväg. Men många skiter i det och går över bilvägen ändå. Det verkar som att man utgår ifrån att alla tar bil eller cyklar här. Men om man ändå ska ha en busshållplats så nära, då borde det bannemig finnas ett övergångsställe! Det är väl inte så svårt att fixa? Och dyrt kan det väl inte vara heller. 
Det är inte bara just på detta specifika ställe som detta är ett problem, jag kan i huvudet räkna upp fler exempel. Det är så frustrerande! Kanske är det sthlm-människan i mig som vill att allting ska vara så effektivt och snabbt som möjligt för de som åker kollektivt, vad vet jag, men fan, tid är pengar. 
 
 
På tal om något helt annat så hade vi en väldigt intressant föreläsning idag. Jag hade helt ärligt kunnat sitta de där tre timmarna utan några pauser, så intressant var det! Och jag som inte ens är en morgonmänniska, kunde hålla mig alert under hela föreläsning. Thumbs up for that!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0