Lite random babbel + En idé!

Det har varit en riktig slappdag idag. Det enda jag gjort är att gå till universitetsbiblioteket för att lämna tillbax en bok jag lånat. Annars har jag varit på datorn typ hela dagen. Jag har en viss hatkärlek för internet. Vad jag älskar är all information man kan hitta och läsa om. Vad hade jag gjort utan internet liksom!? Jag har lärt mig så mycket, så mycket som jag inte ens tro jag hade fått lära mig i skolan. Vad jag dock hatar är att jag helt ärligt kan sitta och vara inne på youtube eller läsa bloggar i evigheter, och det tar så mycket från min lediga tid. Tänk vad jag hade kunnat använda den tiden till att plugga liksom. 
 
På tal om plugg, jobbade vi för några dagar sen på ett grupparbete. Vi satt bokstavligen i flera timmar för att göra klart det och det hade kunnat gå mycket fortare. Men jag misstänker att en i min grupp (hon som jag tidigare pratat om här i bloggen) har någon sorts diagnos eller psykisk störning. Hon gör allt super långsamt och detaljerat. Det är skitirriterande! Visst är det bra att vara noggrann, (det är jag själv) men hon är det på en helt annan nivå. När vi sitter och pluggar inför en tenta till exempel, så måste hon gå igenom precis allt i detalj. Och det vi har att kunna, är ju rätt omfattande. Ibland kan det ju vara bra att försöka sålla ut det som känns mest relevant.
Eller till exempel när vi går och storhandlar, då slutar det alltid med att vi står och väntar på henne vid kassan för att hon ska handla klart. Hon kan stå vid en och samma plats skitlänge!
Jag har pratat med min syrra om detta och vi har kommit fram till att hon måste ha någon form av diagnos, för det där är inte normalt. Syrran sa att hon undrade hur den här tjejen kommer klara sig när hon väl kommer ut i arbete. De flesta jobb är ju rätt stressiga och kräver att man jobbar effektivt. Så det ska bli intressant och se hur hon klarar av det. Vad jag vet iallafall är att hon brukar få panikångest och panikattacker ibland. Det var inte kul den gången då jag fick bevittna det kan jag lova. Det är så svårt att veta hur man ska hantera en sådan situation, jag menar jag är inte en psykolog. 
 
 
Jag gjorde en rolig grej idag på nätet. Jag testade ett sånt där matchmaking-test för att se vad för typ av partner jag skulle passa med. Det var rätt intressant kan jag lova. Vad jag kommit fram till av det testet är att jag verkligen behöver en snäll och omtänksam person som jag kan prata om allt om. En god lyssnare och en som verkligen finns där i vårt och torrt. En som är öppen, älskar att resa och är romantisk. Det är ju det ultimata! En med humor ligger ju också rätt högt upp på listan. I onsdags var jag och två andra (bland annat hon jag nämt) på restaurangbesök. Vi satt och pratade i typ 4 timmar. Supermysigt var det. När vi pratade kom vi bland annat in på det här med kärlek.Vi pratade om tidigare romanser och vad för relation/kille vi dras till. Men vi alla var ganska eniga om att det är svårt med förhållande när man pluggar heltid. Hur har man egentligen tid för varandra? Jag som singel känner knappt själv att tiden räcker till. Möjligtvis ett förhållande på långdistans, men det finns ju givetvis nackdelar med det också. 
 
För att tala om något helt annat: De senaste veckorna har jag tänkt på en idé som jag verkligen vill förverkliga. Faktum är att om den går i uppfyllelse, och allt blir som det ska, så kommer jag vara den första i sverige, med detta. Det känns ju lite coolt! För jag har kollat upp det, men det verkar inte finnas. Kanske för att det är rätt nischat. Det finns dock i USA, men jag vill bringa det hit till sverige också. Jag tror verkligen det behövs och jag tror att många skulle digga idén. Jag har bara berättat om idén för syrran och hon är också positivt inställd till det. Det är bara tiden och plugget som hindrar mig, men jag funderar på att börja på detta projekt i sommar. Det är någonting som kräver tid och engagemang men jag brinner för detta så det ska nog gå vägen.
 
Nej nu ska jag äta och försöka komma i sängs tidigt. Måste börja få in det som rutin nu när föreläsningarna börjar tidigt (suck!) och blivit längre. 
 
P.S. I veckan visade de sista avsnittet någonsin som Hasse Aro kommer vara med på i Efterlyst. Det känns lite tråkigt faktiskt, han ÄR ju Efterlyst. *fäller en tår*. Och när vi ändå är inne på tv program, årets Paradise Hotel vinnare suger hästbajs!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0