En polis??

Its sunday, och imorn är det skola... ..*suck* ....... eller nej, YIPPI menar jag :D!! Imorn ska jag enter school som att det vore fest! xD Haha. Om situationen är tråkig får man faktiskt ta och krydda upp tillvaron lite.

Så vad har jag gjort idag? Inte mycket annat än plugg. Jag och två andra kompisar möttes upp för att plugga på vårt grupparbete. Vi satt på ett mysigt café och mycket fick vi faktiskt gjort. Jag är stolt över det vi har kommit på och hur vi har upplagt och skrivit allt. Jag hoppas på mvg!

På tal om något helt annat så tänkte jag bara ta upp något som jag läste i tidningen nyss som, minst sagt, upprörde mig. Artikeln handlade om en polis som hade utfört ett förtryckande och diskriminerande uttal åt en afrikansk man. Han använde nämligen N-ordet. Inte nog med det, han misshandlade honom också.
Detta ska ha skett när den afrikanska mannen vägrade att kliva på flygplanet. (Han var utvisad, och behövde lämna landet).

Jag blir så himla arg inombords när jag läser sånt här. Det är 2009 nu inte år 1800. Vid det här laget borde inte någon form av diskriminering och förtryck ske. Och just att det var en polis gör mig ännu argare. Jag menar hade det typ varit en fullis hade det inte tagit på mig lika hårt. Men en polis? En polis som diskriminerar och tar till sig våld? Och detta är faktiskt inte den första polisen som gjort något sådant, har hört liknande historier förut.
Vart är vår värld påväg egentligen? Det är läskigt att det ens ska behöva finnas sådana poliser i vårt samhälle, det skrämmer mig. Det som skrämmer mig ännu mer är att denna polis inte ens blev åtalad, ärendet las ner. För mig hade han fått något straffbart och sparken på momangen! Folk måste förstå att detta inte är ok.

Btw: Föreläsningen igår var as rolig och inspirerande! Jag känner mig taggad, och redo att anta världen med protester för rättvisa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0